Tantangan dan peluang media sosial sebagai library marketing
Abstrak
Perkembangan teknologi menciptakan berbagai media baru, salah satunya adalah media sosial. Munculnya media sosial sebagai sarana interaksi cepat antar manusia dalam waktu singkat di berbagai tempat menjadi peluang bagi perpustakaan untuk dijadikan Library Marketing (LM). Tulisan ini dirancang untuk fokus pada tantangan dan peluang media perpustakaan di Indonesia dengan menggunakan metode studi pustaka. Analisis pembahasan dalam makalah ini adalah pengembangan teknologi untuk mendorong perpustakaan menggunakan media sosial sebagai sarana melakukan pemasaran perpustakaan. Tantangan yang harus dihadapi: tantangan pluralarisme dan tantangan untuk menyampaikan informasi. Peluang media sosial sebagai Library Marketing adalah perpustakaan dapat diketahui publik, memiliki sistem pemasaran yang terpusat, dan menjalin kerja sama.
This journal applies the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, with the copyright on the published articles retained by the respective authors without restrictions. It means that the authors may distribute the articles in their personal and institutional repositories while providing bibliographic details that credit this journal. This journal is granted a non-exclusive license to publish the articles as the original publisher, along with the commercial right to publish printed issues for sale publicly.
By publishing with this journal, authors grant any third party the lawful right to use their published article to the extent provided by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license.
Subsequently, people are permitted to share, distribute, remix, adapt, and build upon the published articles, even for commercial purposes, so long as they provide appropriate credit or attribution (Title, Author, Source, and License of the work), include a link to the license, indicate if any changes were made, and redistribute the derivative outputs under the same license (CC BY-SA 4.0).
