Kajian pustaka (literature review) sebagai layanan intim Pustakawan berdasarkan kepakaran dan minat Pemustaka
Abstract
Perpustakaan perguruan tinggi ke depan harus mampu memberikan sebuah
layanan nyata yang berkontribusi langsung kepada perguruan tinggi tempat ia
bernaung. Perpustakaan Sekolah Pascasarjana sebagai perpustakaan yang
menginduk kepada Sekolah Pascasarjana merasa perlu mendesain sebuah
layanan referensi yang lebih intim bagi pemustakanya. Secara umum, layanan
referensi merupakan ujung tombak pada sebuah perpustakaan, maka beberapa
langkah ditempuh untuk mengkreasi sebuah layanan unggulan. Hasil pengamatan
dan masukan dari para pemangku kepentingan, muncullah layanan kajian pustaka
(literature review) yang saat ini sedang dalam tahap perintisan. Layanan kajian
pustaka ini dilayankan secara intim guna memenuhi kebutuhan pemustaka
Perpustakaan Sekolah Pascasarjana UGM sesuai kepakaran dan minat
pemustaka.
This journal applies the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License, with the copyright on the published articles retained by the respective authors without restrictions. It means that the authors may distribute the articles in their personal and institutional repositories while providing bibliographic details that credit this journal. This journal is granted a non-exclusive license to publish the articles as the original publisher, along with the commercial right to publish printed issues for sale publicly.
By publishing with this journal, authors grant any third party the lawful right to use their published article to the extent provided by the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International license.
Subsequently, people are permitted to share, distribute, remix, adapt, and build upon the published articles, even for commercial purposes, so long as they provide appropriate credit or attribution (Title, Author, Source, and License of the work), include a link to the license, indicate if any changes were made, and redistribute the derivative outputs under the same license (CC BY-SA 4.0).